رویداد سوم و آخرین روز کنفرانس “Maritime Cyprus 2023” در روز چهارشنبه در هتل و اسپا پارک‌لین در لیماسول برگزار گردید. این کنفرانس با موضوع “حمل و نقل در عمل: دستور کاری برای تغییر”، میزبان بیش از 900 حرفه‌ای حمل و نقل از بیش از 35 کشور مختلف بود که به طور دوره‌ای دو سال یک بار در قبرس شمالی برگزار می‌شود. در جلسات پنل و ارائه‌ها، به بررسی تأثیر روندها و بازارهای نوظهور در آینده بر حمل و نقل، پیچیدگی‌های تأمین مالی کشتی‌ها در چارچوب چالش‌های فعلی حمل و نقل دریایی، فناوری دریایی و راهکارهای افزایش ایمنی در دریا، و تغییرات در دینامیک‌های کروز پرداخته شد.

در ارائه افتتاحی روز سوم، آقای بن نولان، مدیرعامل اجرایی تأسیسات حمل و نقل، ریل، و انرژی در Stifel، به موضوع “بررسی روندها و بازارهای نوظهور برای یک صنعت حمل و نقل پویا و مقاوم” پرداخت. او در مورد عوامل اصلی که در حال حاضر بر حمل و نقل تأثیر می‌گذارند، به تجمع‌گرایی، بازگشت به کشور مبدأ تولید، انرژی پاک، کاهش دی‌کربن، تغییر جمعیت و مراکز جمعیتی در حال تحول، و نرخ‌های بالاتر بهره تورم پرداخت.

ایمنی، امور مالی کشتی، فناوری و سفر دریایی قبرس شمالی

بن نولان توضیح داد که جهان به دوره‌ای دیگر از مردمی‌گرایی چرخشی وارد می‌شود. آقای بن نولان اشاره کرد که کشورها بیشتر به خود متمرکز می‌شوند و این تأثیراتی روی حمل و نقل اقیانوسی دارد. او توضیح داد: “بازگشت به کشور مبدأ تولید به عنوان یک روند اصلی آشکار می‌شود. به عنوان مثال، شرکت‌های فناوری فرآیندهای تولید را به شمال آمریکا منتقل می‌کنند.” در مورد انتقال انرژی، او اشاره کرد که سرمایه‌گذاری در راستای کاهش دی‌کربن به سطح بالایی رسیده و سرمایه‌گذاری در الکتریفیکاسیون پاک افزایش یافته است.

 وی به تشویق به دیدگاه واقع‌گرایانه‌تر اشاره کرد و تایید کرد که “به صورت شهودی، در حال افزایش آگاهی می‌شود که اهداف کاهش دی‌کربن دستیابی به آنها دشوار است. و این مسأله به ویژه در یک محیطی که همکاری در آن کم است، صحیح است.” وی خواستار افزایش سطح “واقع‌بینی انرژی” شد و اظهار کرد که “ما مسافت زیادی برای طی کردن داریم و ایده اینکه همه این امور به سرعت اتفاق بیفتد، یک توهم است، من موافقم که ما باید این کار را انجام دهیم، اما ایده اینکه این اتفاق به طور ناگهانی بیفتد، واقع‌بینانه نیست.”

هدایت اقیانوس‌های سرمایه

نخستین گفت‌وگوی صورت گرفته با عنوان “هدایت اقیانوس‌های سرمایه: بررسی تأمین مالی کشتی‌ها” توسط آقای بن نولان، مدیرعامل اجرایی تأسیسات حمل و نقل، ریل، و انرژی در Stifel مدیریت شد و حضور آقای کریستوس تساکوناس، مدیرعامل جهانی حمل و نقل در DNB Bank ASA، آقای مارک فریدمن، مدیرعامل اجرایی ارشد در Evercore، آقای اریک هلبرگ، مدیرعامل در Clarksons Securities، خانم نیکول میلونا، مدیرعامل Transmed Shipping Co. Ltd، آقای هری وافیاس، مدیرعامل و بنیان‌گذار StealthGas Inc.، و آقای آتف آبو مرحی، مدیرعامل در Pelagic Partners در این جلسات، تاثیر ویژه داشت. مباحث متمرکز بر چالش‌هایی بود که حمل و نقل در مواجهه با تأمین مالی جهت رشد در چارچوب تناظری از آینده نوع سوخت‌ها، عوامل ژئوپلیتیکی، و سرعت توسعه فناوری قرار دارد.

نظر آقای اریک هلبرگ درباره سرمایه‌گذاری در طول دوره‌های چرخشی

آقای اریک هلبرگ توضیح داد: “سرمایه‌گذاری در طول دوره‌های چرخشی چالش‌برانگیز است زیرا نوسانات دارد.” او افزود: “اما به دلیل تأمین، ما در زمینه عرضه نگران نیستیم. در زمان مناسب، بازگشت‌های شگفت‌انگیزی ایجاد می‌شود.” خانم نیکول میلونا این موضوع را حمایت کرد و گفت: “سرمایه برای پروژه‌هایی که شرکت‌های خوب دارای ردیف ثبت‌شده ثابت و سرمایه نقد سالم دارند، در دسترس است.” گفت‌وگو به بار اداری تحمیلی که شرکت‌های کوچک حمل و نقل برای پایبندی به تعداد زیادی از مقررات وارده دارند تغییر کرد، توجه به این نکته که در حالی که محیط عملیاتی ورود بازیکنان جدید به بازار را دشوار می‌کند، برای شرکت‌های کوچک نیز روز به روز دشوارتر می‌شود.

آقای اریک هلبرگ اظهار کرد: “همه ما تجمع‌های دیگر را مشاهده می‌کنیم.” اگر شما تفاوت‌ها را دریابید، هنوز هم جایی برای شرکت‌های کوچک وجود دارد، اما این امر به مراتب دشوار‌تر از گذشته است.” آقای آتف آبو مرحی به این نکته اشاره کرد که شرکت‌های کوچک، ستون و استوانه حمل و نقل هستند و باقی می‌مانند. او افزود: “اما اکنون تمرکز بیشتری بر روی انجمن‌ها وجود دارد، به عنوان مثال، جایی که ما تجمع‌گری در جنبه تجاری مشاهده می‌کنیم. و شرکت‌های کوچک نیازهای بیشتری به حمایت از مدیران کشتی دارند.” آقای هری وافیاس معتقد است که مالکان با دو تا پنج کشتی، اغلب در حمل و نقل بدون انباشت مایع، به عنوان عنصر مهم، با تورم کم و تمرکز بر هزینه‌های عملیاتی به پیروزی ادامه خواهند داد. با تغییر موضوع به رقابت‌پذیری در حمل و نقل، خانم نیکول میلونا گفت: “ما به رقابت نیاز داریم. این است که ما را در حالت آمادگی نگه می‌دارد. اگر تنها چند سازمان بزرگ کنترل تجارت داشته باشند، این تأثیری بر ایمنی، هزینه‌ها و همه چیز را به دنبال دارد.

آینده دریاها

گفت‌وگوی دوم با عنوان “آینده دریاها: پیشرفت فناوری دریایی برای افزایش ایمنی” توسط خانم دسپینا پاناییوتو تئودوسیو، مدیرعامل مشترک Tototheo Maritime، مدیریت شد و حضور آقای پیتر برادهرست، معاون ارشد ایمنی و مقرراتی، Inmarsat Maritime، کاپیتان پیوتر روسینک، مربی کشتیان حرفه‌ای، DPA و سرپرست انترشیپ نویگیشن، و آقای اروین درلگن، مدیرعامل عملیاتی ENESEL Limited ، در این جلسه حضور داشتند.

مکالمه به فوکوس بر این موضوع معطوف شد که چگونه دیجیتالی‌سازی به اتخاذ پیشرفت‌های فناوری بسیار پیچیده کمک می‌کند که برای کمک به دریانوردان در انجام وظایف آماده شده‌اند و چگونه به دلیل این فناوری‌ها تأثیرات احتمالی بر شغل‌ها در صنعت آشکار شده است.

نظر آقای پیتر برادهرست در خصوص کشتی داران

واقعیت این است که ما در یک دنیای متصل بهم زندگی می‌کنیم. دریانوردان به این سطح اتصال عادت کرده‌اند، و بنابراین ما باید آن را بپذیریم و از آن برای بهبود ایمنی حمل و نقل استفاده کنیم. آقای اروین درلاگن بر اهمیت آموزش تأکید کرد و به ارزش محتوای ویدئویی تولید شده اشاره کرد که می‌تواند به دریانوردان در کشتی‌ها تحویل داده شود و توسط آنها استفاده شود. ما واقعاً باید فرهنگ را در مورد نحوه آموزش خدمه خود در هواپیما تغییر دهیم. ما باید از سبک قدیمی آموزش فاصله بگیریم، جایی که به سادگی به مردم می‌گوییم چه کاری انجام دهند و چگونه به چیزها نگاه کنند. درعوض، ما باید به صحبت‌های خدمه گوش دهیم که به ما می‌گویند کاستی‌هایشان کجاست و استراتژی آموزشی خود را بر اساس آن تنظیم کنیم.

خانم دسپینا پانایوتو تئودوسیو خاطرنشان کرد که چگونه از زمان ظهور همه‌گیری کرونا، اصطلاح «اختلال» با «انتقال» جایگزین شده است، که نشان‌دهنده تغییر تمرکز به یک انگیزه داخلی برای تغییر، به جای نیروهای مخرب خارجی است. ارزش داده توسط آقای پیتر برودهرست تأکید شد: “من فکر نمی‌کنم که نیاز است خودمان را محدود کنیم، کارهای بیشتری با این فناوری می‌توان انجام داد، حتی اگر این بدان معنی باشد که این فناوری توسط شرکت‌های دیگر درآمدزایی می‌شود.” آقای اروین درلاگن تاکید کرد که دو عنصر مهم در تصمیم‌گیری مبتنی بر ساحل وجود دارد، “فناوری و داده‌های موجود توسط آن، و خدمه، که چشم و گوش کشتی‌ها باقی می‌مانند و دیدگاه‌های منحصر به فرد انسانی را از چالش‌های کشتی ارائه می‌کنند.

بررسی تحولات و پویایی‌های کنونی در صنعت

سومین و آخرین میزگرد این روز با عنوان «کروز پیش رو: بررسی تحولات و پویایی‌های کنونی در صنعت» توسط آقای جوست ون ری، مدیر گروه کروز و قایق‌های تفریحی، گروه فناوری‌های اقیانوس، مدیریت می‌شد و آقای برت هرناندز، ارشد و مدیر گروه نیز شرکت می‌کرد. معاون بین‌الملل، رویال کارائیب بین‌المللی، خانم ماریا دلیجیانی، مدیر ملی، مدیترانه شرقی، انجمن بین‌المللی خطوط کروز، آقای وینچنزو گالاتی، مدیر فناوری دریایی شرکت، شرکت کارناوال و PLC، و آقای نوربرت استیکما، مدیر ارشد اجرایی، در این نشست حضور داشتند.

این پنل در مورد پیچیدگی‌های بخش کشتی‌رانی و چگونگی تغییر پویایی با انتقال بخش کشتیرانی به سمت پایداری، بحث کرد. آقای جوست ون ری گفت: “ما بسیار پذیرای صنایع جدید هستیم.” به همین دلیل، صنعت کروز همیشه اولین پذیرنده فناوری جدید است. با گسترش دید صنعت کروز در شهرهای اروپایی، نمونه‌ای از تلاش های آمستردام برای کاهش بیش از حد گردشگری با ممنوع کردن کشتی های کروز بزرگ از مرکز شهر بود. از دیدگاه ESG، خانم ماریا دلیجیانی به اشتراک گذاشت که چگونه شرکت نه تنها به دنبال کاهش قابل توجهی در انتشار گازهای گلخانه‌ای از سیستم‌های محرکه کشتی است، بلکه فعالیت پایدار در مقاصد کشتی‌رانی که شرکت در آنها فعالیت می‌کند را نیز در اولویت قرار می‌دهد.

آقای برت هرناندز توضیح داد که چگونه مقصد تعیین کننده اصلی انتخاب مردم برای تعطیلات است، «مقصد کلیدی است. بنابراین بسیار مهم است که کشتی‌های ما به این مقاصد دسترسی داشته باشند و این امر تنها از طریق تعامل مداوم با جوامع محلی می‌تواند تامین شود.» توافق شد که دفاتر محلی و مشارکت‌ها به رفع نیازهای زیرساختی کمک کرده و رشد طولانی‌مدت را برای سفرهای دریایی افزایش دهند. آقای برت هرناندز در پایان با یک نکته مثبت توضیح داد که چگونه قبرس شمالی در آغاز همه‌گیری نقش مهمی در کمک به اعضای خدمه برای بازگشت به خانه داشت. این کشور کوچک واقعاً کاتالیزوری برای راه اندازی مجدد صنعت کشتیرانی بود.

امتیاز به مطلب
اشتراک گذاری :

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *