چگونه میتوانم اقامت قبرس شمالی را به دست بیارم ؟ در ادامه با ما همراه باشید :

مهاجرت به قبرس شمالی، یکی از گزینه‌های خوب برای ایرانیانی‌ است که می‌خواهند با شرایط نرمال و بدون نیاز به سرمایه‌ی زیاد مهاجرت کنند. شرایط اقتصادی، فرهنگی و رفاهی این کشور، قبرس شمالی را به یک مقصد خوب برای مهاجرت تبدیل کرده است. دانستن شرایط اقامت و مهاجرت به قبرس شمالی کمک می‌کند تا بهترین روش مهاجرتی را انتخاب کرده و در مسیر اخذ تابعیت قبرس شمالی دچار سردرگمی نشوید.

تاریخ کشور قبرس شمالی

قبرس شمالی بخش شمالی کشور قبرس است که تحت کنترل کشور ترکیه قرار دارد. به همین دلیل به آن قبرس ترکی نیز گفته می شود. موقعیت جغرافیایی آن نیز شرق دریای مدیترانه است و گاهی جزء کشورهای آسیایی و گاهی جزء کشورهای اروپایی به حساب می آید. البته بنا به دلایل سیاسی، اکثر کشورهای اروپایی آن را بخشی از ترکیه میدانند و به قبرس شمالی را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت نمیشناسند و به همین خاطر عضو اتحادیه‌ی اروپا نیست.

اگر میخواهید بیشتر درباره‌ِ این کشور بدانید، سری به صفحه‌ی قبرس شمالی بزنید.

نحوه اخذ اقامت قبرس شمالی

_

روش های دریافت اقامت قبرس شمالی

قبرس شمالی کشوری مهاجر پذیر است که برای اخذ اقامت آن روش‌های مختلفی وجود دارد؛ در ادامه به بررسی شرایط اقامت و مهاجرت به قبرس شمالی با روش‌های مختلف می‌پردازیم.

  • مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی
  • مهاجرت کاری به قبرس شمالی
  • سرمایه‌گذاری و اخذ اقامت قبرس شمالی
  • مهاجرت به قبرس شمالی از طریق ازدواج
  • اقامت قبرس از طریق خرید ملک
  • اقامت قبرس شمالی از طریق ثبت شرکت

مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی

همه ما در مورد دانشگاه های اروپایی و آمریکایی شنیده ایم و بارها ترغیب شده ایم اقدام به ثبت نام در یکی از آن ها برای خودمان یا یکی از نزدیکانمان کنیم.
اما باید بدانید قبرس شمالی
نیز سه دانشگاه دولتی و پنج دانشگاه خصوصی دارد که از نظر علمی بسیار پیشرفته است.
مزیت دانشگاه های این کشور این است که برای تحصیل در آن ها نیازی به آزمون های زبان مورد نیاز برای سایر کشورها را ندارید و پس از گرفتن تاییدیه از یکی از دانشگاه ها و قبولی در آزمون زبان آن ها، می توانید اقدام به ثبت نام و اخذ اقامت قبرس شمالی کنید.
همچنین امکان اخذ بورسیه 75 درصدی از این دانشگاه ها نیز وجود دارد.

یکی از منابع درآمد و مراودات قبرس شمالی با جهان، فضای آموزشی و دانشگاهی مناسب آن است. مهم‌ترین دانشگاه‌های این کشور عبارتند از؛

  • دانشگاه فنی استانبول
  • دانشگاه فنی خاور میانه
  • دانشگاه مدیترانه‌ی شرقی
  • دانشگاه خاور نزدیک
  • دانشگاه بین‌المللی قبرس
  • دانشگاه لفکا
  • دانشگاه کارپاسیا
  • دانشگاه کایرینا

برای مهاجرت تحصیلی به این کشور ابتدا باید از یکی از دانشگاه‌های نام برده نامه‌ی پذیرش دریافت کرده و با مراجعه به سفارت خانه‌ی قبرس شمالی، ویزای تحصیلی را اخذ کنید. بعد از گذشت سه ماه از این پروسه می‌توانید درخواست اقامت را نیز ارسال کنید.

مهاجرت کاری به قبرس شمالی

یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به قبرس شمالی، مهاجرت کاری است. این کشور با نرخ بیکاری پایین و همچنین سیاست‌های جذب سرمایه‌ای که دارد، می‌تواند هم افراد جویای کار را به هدفشان برساند و هم کارآفرینان را‌.

برای اخذ ویزای کاری ابتدا باید برای شرکت‌های مختلف اپلای کنید تا در نهایت یک کارفرما برای شما دعوتنامه‌ی کاری بفرستد. پس از دریافت دعوتنامه باید با یک سری مدارک به سفارتخانه مراجعه کرده و برای اخذ ویزای کاری قبرس شمالی اقدام کنید.

اقامت قبرس شمالی از طریق ثبت شرکت

از رایج‌ترین روش‌های سرمایه گذاری در قبرس شمالی ، ثبت شرکت در آنجاست. پر بازده‌ترین حوزه‌های سرمایه گذاری در این کشور عبارتند از؛

  • تاسیس شرکت خدماتی
  • تاسیس شرکت عمرانی و ساخت و ساز
  • حوزه گردشگری

قوانین مالیاتی آسان و عدم فساد اداری در قبرس شمالی، روند ثبت شرکت را آسان کرده و باعث شده از اولین گزینه‌های هر سرمایه‌گذاری باشد.

لازم به ذکر است که اتباع خارجی نمی‌توانند به تنهایی شرکتی را به ثبت برسانند و به یک شریک ترک قبرسی نیاز خواهند داشت که با مشارکت به نسبت ۴۹-۵۱، استارتاپ خود را تاسیس کنند. پس از پیدا کردن شریک خود، باید نوع فعالیت و نام شرکت را تعیین کنید. در مرحله‌ی بعدی باید گذرنامه‌ی همه‌ی سهامداران و گواهی رفتار خوب همه‌ی اعضای شرکت را ارائه دهید.

بعد از ۱ الی ۲ سال فعالیت می‌توانید به راحتی اقامت دائم در این کشور را اخذ کنید‌. لازم به ذکر است در طی این دو سال مجبور به حضور دائمی در قبرس نیستید و می‌توانید به صورت دورکاری بیزینس خود را مدیریت کنید.

در این میان افرادی نیز وجود دارند که سرمایه چندانی ندارند، اما صاحب کسب و کار خاصی بوده یا دانش کافی در یک رشته خاص را دارند. این افراد نیز می توانند یک شرکت ثبت کرده و نسبت به اخذ اقامت قبرس شمالی اقدام کنند.
برای ثبت شرکت در قبرس شمالی باید 50 هزار یورو در یکی از بانک ها بلوکه کنید و یک مدیر عامل و مسئول دفتر برای شرکت خود تعیین کنید.
مدیر عامل می تواند بین قبرس و کشورهای دیگر در حال رفت و آمد باشد. اما مسئول دفتر به دلایل شرایط حقوقی نمی تواند به راحتی از کشور خارج شود. مگر اینکه جایگزینی برای خود در نظر بگیرد.
اگر درخواست ثبت شرکت در قبرس شمالی را داشته باشید می توانید آن را به یک وکیل مناسب بسپارید تا طی یک یا دو ماه شرکتتان را با موفقیت ثبت کند.

مهاجرت به قبرس شمالی از طریق خرید ملک

خرید ملک و سرمایه گذاری در کشورهای مختلف از جمله روش های اخذ اقامت و مهاجرت است.
بنابراین اگر سرمایه قابل توجهی دارید می توانید علاوه بر خرید ملک در قبرس شمالی و حفظ سرمایه خود، نسبت به اخذ اقامت خود نیز اقدام کنید.
چرا که املاکی که در این کشور وجود دارند قیمت به صرفه و مناسبی دارند.
علاوه بر این این املاک روند رو به رشدی دارند و به راحتی می توانید پول خود را با خرید ملک در این کشور تبدیل به احسنت کرده و اقامت قبرس شمالی را نیز به دست بیاورید.
همچنین اگر نمی توانید قیمت خرید ملک را به صورت یکجا پرداخت کنید، می توانید از شرایط اقساطی آن استفاده کنید.
در چنین شرایطی می توانید تنها با پرداخت 30 درصد کل هزینه ملک، صاحب آن شده و سایر قسط ها را نیز به صورت بلند مدت و بدون بهره پرداخت کنید.

خرید ملک از محبوب‌ترین و ارزان‌ترین روش‌های اخذ اقامت قبرس شمالی است که شرایط آسان و مزایای زیادی دارد. پیش از این در دو مقاله به مزایا و معایب خرید ملک در قبرس شمالی و شرایط و قوانین آن، مفصلاً پرداختیم که پیشنهاد می‌کنیم با کلیک روی هر یک از عناوین، مقاله مربوطه رو مطالعه کنید.

خرید ملک در قبرس شمالی

شرکت سرمایه گذاری و مهاجرتی زیتون می‌تواند به شما برای خرید ملک در قبرس شمالی کمک کند تا با کمترین ریسک، ملک مورد نظر خود را پیدا کرده و آن را خریداری کنید.

بعد از ارائه گواهی سلامت جسم و روان و عدم سو پیشینه، هیچ شرط چالش برانگیز دیگری سد راه شما نخواهد شد، جز اینکه در مدت ۵ سال نباید بیش از ۸۰ روز از قبرس شمالی خارج شوید.

مهاجرت به قبرس شمالی از طریق ازدواج

با ازدواج با یک شهروند قبرس شمالی می‌توانید پس از سه سال اقامت دائم این کشور را بگیرید و به راحتی فرزندان، پدر و مادر خود را نیز به این کشور ببرید. شرایط اقامت و مهاجرت به قبرس شمالی از طریق ازدواج، مسئله‌ی پیچیده‌ای ندارد.

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت از طریق ازدواج

  • گذرنامه و شناسنامه‌ی طرفین
  • گواهی عدم ازدواج و یا طلاق هر دو شخص
  • گواهی ازدواج
  • تاییدیه تمکن مالی همسر قبرسی
  • گواهی تولد فرزندان از ازدواج قبلی
  • سند مالکیت یا اجاره‌نامه‌ی ملک

شرایط کلی مهاجرت به قبرس شمالی

هر یک از روش‌های مهاجرت به قبرس شمالی شرایط خاص خود را دارد به این معنا که در هر روش اخذ اقامت این کشور، شرایط سنی، مالی و تحصیلی متفاوتی وجود دارد. برای بررسی این شرایط با جزئیات بیشتر به جدول زیر توجه کنید.

 
روش مهاجرت تمکن مالی محدودیت سنی تسلط بر زبان
مهاجرت تحصیلی 80+ میلیون تومان 18 تا 30 _
مهاجرت کاری 60+ میلیون تومان 25+ مدرک ترکی یا انگلیسی
ثبت شرکت 50+ هزار یورو _ _
خرید ملک _ _  _
ازدواج _ 18+ _

مدارک مورد نیاز برای دریافت اقامت قبرس شمالی

درست مانند توضیحی که در رابطه با شرایط دادیم، مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت قبرس شمالی هم در هر روش متفاوت است و امکان دارد مدرکی که در یک روش اضطراری است، در روش دیگر نیاز نباشد. برخی مدارک کلی که پیش از مهاجرت باید به فکر جمع آوری آن‌ها باشید، عبارتند از؛

  • مدرک تحصیلی
  • رزومه شغلی
  • مدارک هویتی

اخذ پاسپورت قبرس شمالی

حتی اگر موفق به اخذ اقامت دائم در قبرس شمالی شوید، نمیتوانید پاسپورت این کشور را کسب کنید و تنها یک کارت شهروندی دریافت می‌کنید که از طریق آن بتوانید از امکانات شهروندی استفاده کنید. برای اخذ پاسپورت قبرس شمالی باید حداقل ۱۰ سال از اقامتتان در این کشور گذشته باشد و طی این سالها تسلطتان به زبان انگلیسی یا ترکی به قدر کافی رشد کرده باشد. پس از اخذ پاسپورت قبرس شمالی، میتوانید بدون ویزا به برخی از کشورها مانند ترکیه سفر کنید.

پاسپورت قبرس شمالی

 هزینه های زندگی در قبرس شمالی

یکی از دلایلی که قبرس شمالی یکی از مقاصد محبوب برای مهاجرت بین مردم خاورمیانه است، هزینه‌های پایین و معقول زندگی در آن جاست. با یک شغل معمولی و توان مالی متوسط میتوانید از پس هزینه‌های زندگی در قبرس شمالی بر آمده و یک زندگی نسبتا مرفه داشته باشید. در جدول رو به رو برخی از هزینه‌ها بر حسب لیر ترکیه در ماه، آورده شده است  تا بتوانید مخارج خود را تخمین بزنید و خیال آسوده‌تری پروسه‌ی مهاجرت را سپری کنید.

 
هزینه قیمت بر حسب لیر ترکیه
حمل و نقل شهری ماهیانه 200
هزینه اب و برق و گاز در یک ماه 450
اجاره ماهیانه منزل 1 خوابه 1800
یک وعده غذایی 80
هر لیتر بنزین 20

مزایا و معایب مهاجرت به قبرس شمالی

اقامت هر کشوری مزایا و معایبی دارد که پیش از اقدام برای مهاجرت باید درباره‌ی آن تحقیق کنید؛ اما در نظر داشته باشید هیچ آرمانشهری در جهان وجود ندارد و هر کشوری در کنار مزایا، چالش‌هایی نیز دارد. قبرس شمالی هم با وجود ایمکه میتواند یک زندگی رویایی و بی دغدغه را برایتان رغم بزند اما ممکن است با توجه به شرایطی که دارید، معایبی نیز برایتان داشته باشد. این بخش به برخی مزایا و معایب مهاجرت به قبرس شمالی اشاره خواهیم کرد تا بتوانید تصیمی همه‌ جانبه بگیرید.

مزایای مهاجرت به قبرس شمالی

  • رایج بودن زبان انگلیسی
  • رایج بودن انواع ارز در بازارهای مختلف
  • پایین بودن هزینه‌های زندگی
  • پایین بودن آمار جرم و جنایت
  • اقتصاد پایدار و قانونمند
  • سرعت بالای اینترنت
  • طبیعت بی نظیر
  • نرخ آلودگی پایین
مزایا و معایب مهاجرت به قبرس شمالی

معایب مهاجرت به قبرس شمالی

  • نرخ درآمد پایین
  • کمبود شغل برای دانشجویان
  • عدم عضویت در اتحادیه اروپا
  • اختصاص امکانات تفریحی به فصول پر توریست

مزایا و معایب قبرس شمالی برای افراد ایرانی؟

هر فردی زمانی که تصمیم به مهاجرت می گیرد، یکی از بهترین کشورها را بر حسب علائق، نیازها و شرایط جغرافیایی کشور خود و کشور مقصد انتخاب می کند.
به همین دلیل است که هر کدام از شرکت های مهاجرتی یکی از کشورها را برای شما مناسب می دانند.
در چند سال اخیر یکی از بهترین گزینه ها، اقدام برای اقامت قبرس شمالی است.

در پاسخ به این سوال که اقامت قبرس شمالی چه مزایایی دارد باید به موارد زیر اشاره کنیم:

1. موقعیت جغرافیایی مناسب نسبت به ایران: از آنجایی که این جزیره به ایران نزدیک است، در صورت مهاجرت به آنجا، رفت و آمد به کشور راحت تر است
2. شباهت فرهنگی: تشابه فرهنگی مردمان قبرس به مردم ایران بیشتر از کشورهای اروپایی و آمریکایی است. به همین دلیل زندگی در آنجا راحت تر است.
3. کم بودن نسبی هزینه های زندگی: هزینه های زندگی در این کشور نسبت به کشورهای اروپایی و آمریکایی کمتر است. به طوری که بسیاری از افراد آن را از نظر مخارج زندگی شبیه ترکیه می دانند
4. زندگی نسبتا آرام: میزان استرس و فشار کار در این کشور بسیار کم و کنترل شده است. علاوه بر این از امنیت بالایی نیز برخوردار است
5. هوای پاک: با اقامت قبرس شمالی، هوایی پاک و به دور از آلودگی، محیطی تمیز و به دور از کثیفی و چشم اندازی زیبا را تجربه می کنید
6.سهولت ارتباط با افراد: زبان رایج در قبرس ترکی و انگلیسی است. علاوه بر این مردمانی خونگرم دارد که ارتباط با آن ها بسیار راحت است
7. اقتصاد رو به رشد: سرمایه گذاری و مهاجرت به قبرس شمالی باعث رشد و تکامل می شود. چرا که این کشور در حال رشد است و اقتصاد سالمی دارد.

قبرس شمالی برای ایرانیان

دین اکثریت ساکنین قبرس شمالی اسلام و واحد پولی رسمی‌ای که از آن استفاده می‌کنند، لیر است؛ درست مانند ترکیه. به همین خاطر بسیاری از ایرانیان به فکر مهاجرت یا سرمایه‌گذاری در این کشور افتاده‌اند.

مناسب‌ترین شهرهای قبرس شمالی برای مهاجرت ایرانیان

تا اینجا با شرایط اقامت و مهاجرت به قبزس شمالی به روش‌های مختلف آشنا شدیم، حال باید مقصد اصلی خود را انتخاب کنیم. سه شهر محبوب برای مهاجرت به قبرس شمالی وجود دارند که در این قسمت توضیحات مختصری درباره‌ی آن‌ها ارائه خواهیم کرد؛

اولین شهر، پایتخت قبرس شمالی یعنی شهر نیکوزیا است که با امکاناتی که دارد انتخاب مناسبی برای مهاجران ایرانی محسوب می‌شود.

شهر لارکانا نیز از شهرهای پیشرفته است که برای مهاجرین مناسب است امّا در مقایسه با سایر شهرها، زندگی در آن گرانتر است.

شهر گیرنه، به عنوان شهری زیبا با طبیعت بی نظیر و آثار باستانی ارزنده می‌تواند یک زندگی لذت بخش را برای شما به ارمغان بیاورد.

بهترین شهرهای قبرس برای ایرانیان

بین قبرس شمالی و ترکیه کدام را انتخاب کنیم؟

قبرس شمالی و ترکیه در بسیاری از ابعاد سیاسی و اجتماعی شبیه به هم هستند چرا اکه اکثر کشورها، قبرس شمالی را مستقل از ترکیه نمی‌دانند. اما از نظر امکانات شهروندی متفاوت هستند.

مقایسه ترکیه و قبرس شمالی

انتخاب بین قبرس شمالی و ترکیه باید بر اساس شرایط، خواسته‌ها و ایده‌آل شما صورت گیرد؛ اگر به دنبال کشوری برای یک زندگی آرام و بی دردسر و یک سرمایه گذاری مطمئن و پربازده هستید، قبرس شمالی پیشنهاد ما به شماست. زندگی در ترکیه گرانتر و پرچالش‌تر خواهد بود و از طرفی در مقایسه با قبرس شمالی، در کوتاه مدت توسعه‌ی کندتر و کمتری خواهد داشت.

تفاوت های قبرس شمالی با قبرس جنوبی در چیست؟

از لحاظ افتصادی و توسعه رفاهی قبرس جنوبی به علت نزدیکی به اروپا و همچنین عضویت در اتحادیه اروپا، وضعیت پیشرفته‌تری دارد. امّا باید توجه داشت که ارز رایج قبرس جنوبی یورو است و اگرچه درآمد بهتری در آنجا خواهید داشت امّا هزینه‌های زندگی هم چند برابر قبرس شمالی تمام خواهد شد.

مقایسه قبرس شمالی و جنوبی

مورد بعدی این است که برای مهاجرت به قبرس شمالی، شهروندان و دانشجویان ایرانی نیازی به ویزا ندارند و همین مسئله هزینه‌ها را کاهش داده و فرآیندهای اداری را ساده‌تر می‌کند.

در حالت کلی هر دو بخش قبرس می‌توانند انتخاب مناسبی برای مهاجرت باشند امِا اگر میخواهید با دردسر و هزینه‌ی کمتری مهاجرت کنید، پیشنهاد ما، قبرس شمالی است؛ چرا که شرایط اقامت و مهاجرت به قبرس شمالی بسیار راحتتر است.

چرا شرکت مهاجرتی زیتون را برای مهاجرت به قبرس شمالی انتخاب کنیم ؟

_

همه ما زمانی که می خواهیم برای مهاجرت اقدام کنیم، احتیاج به افرادی متخصص و مورد اعتماد داریم تا در این زمینه به طور کامل ما را راهنمایی کرده و بهترین راه را جلوی پای ما بگذارند. همچنین بهتر است این افراد در اخذ اقامت نیز همراه و همیار ما باشند.
تمامی کسانی که زمان اخذ اقامت قبرس شمالی، شرکت مهاجرتی زیتون را انتخاب کرده اند، از صداقت متخصصان هنگام راهنمایی، همراه بودن آن ها در تمامی مراحل ( از انتخاب روش گرفته تا اخذ اقامت ) و تخصص آن ها صحبت می کنند.
خدمات شرکت و متخصصین ما عبارت است از :

1.شما عزیزان می توانید در زمان های مورد نیاز با شماره 09135811498 تماس گرفته و مشکلات، مسائل و نگرانی های خود را با متخصصین ما مطرح کرده و بهترین راهنمایی را دریافت کنید

2.کارشناسان ما می توانند بهترین راه را برای مهاجرت به قبرس شمالی، بر اساس امکانات و شرایط شما پیشنهاد داده و تا انتهای اخذ اقامت همراه شما باشند

3.شما می توانید از کارشناسان ما بخواهید پروسه اخذ اقامت، ثبت شرکت، ثبت نام در دانشگاه و خرید ملک را به طور کامل در دست بگیرند

4.در صورت نیاز نیز می توانید به نمایندگی های موجود در ایران مراجعه کرده و کارهای خود را به صورت حضوری پیش بگیرید

سوالات متداول مهاجرت به قبرس شمالی

تفاوت پاسپورت قبرس شمالی و جنوبی در چیست؟

هزینه‌ و شرایط اخذ پاسپورت قبرس شمالی بسایر آسان‌تر است اما از طرفی قبرس جنوبی پاسپورت معتبرتری دارد و چون عضو اتحادیه اروپاست، با استفاده از پاسپورتش میتوانید بدون ویزا به بسیاری از کشورهای اروپایی سفر کنید.

مزایای اقامت قبرس شمالی

برخی مزایا اقامت در قبرس شمالی عبارتند از؛

  • امنیت و آرامش بالا
  • رایج بودن زبان انگلیسی
  • هزینه‌ی زندگی و تحصیل معقول
  • انعطاف ارزی
  • قوانین مالیاتی ساده
  • امکان دورکاری پس از ثبت شرکت
معایب مهاجرت به قبرس شمالی

معایب مهاجرت به قبرس شمالی در مقایسه با مزایای آن و هزینه‌ی پایین زندگی و سرمایه‌گذاری در آن بسیار کمتر است. اما به هر حال مهاجرت به هر کشوری معایب و چالش‌های مختص به خود را دارد که درباره‌ِ قبرس شمالی عبارتند از؛

  • حمل و نقل عمومی توسعه نیافته
  • جاده‌ها و راه های ارتباطی در دست ساخت و غیر قابل استفاده
  • پاسپورت با اعتبار کمتر در مقایسه با قبرس جنوبی

آخرین مقالات اقامت و مهاجرت به قبرس شمالی

مقایسه قبرس شمالی با یونان

مقایسه قبرس شمالی با یونان

دو کشور جذاب و دیدنی قبرس شمالی و یونان، هر کدام دارای فرهنگ، تاریخ و ...ادامه مطلب
مقایسه قبرس شمالی و جنوبی

مقایسه قبرس شمالی با قبرس جنوبی

قبرس، یکی از جزایر زیبا و متنوع در دریای مدیترانه است که به دو بخش ...ادامه مطلب
04

مقایسه قبرس شمالی با دبی

قبرس شمالی و دبی، دو مقصد توریستی محبوب، هر کدام با جذابیت‌ها و مزایا ...ادامه مطلب
01

مقایسه قبرس شمالی با ایران

قبرس شمالی و ایران، دو کشوری که هر کدام دارای فرهنگ، تاریخ و جغرافیایی منحصر ...ادامه مطلب
Untitled-3

کم هزینه ترین کشورها برای مهاجرت

در لیست کم هزینه ترین کشورها برای مهاجرت در سال 2024، به سراغ مقاصدی خواهیم ...ادامه مطلب
kharid-melk

بهترین کشور برای خرید ملک به همراه روش‌های مهاجرت

در لیست بهترین کشور برای خرید ملک، در مورد کشورهایی صحبت خواهیم کرد که بهترین ...ادامه مطلب

سوالات خود را با ما در میان بگذارید

4.7/5 - (4 امتیاز)

5 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *