اقامت قبرس شمالی با ثبت شرکت

_

یکی از مهمترین دلایلی که سرمایه گذاران قبرس شمالی را انتخاب می‌کنند، امکان اخذ اقامت در این کشور از طریق سرمایه گذاری است. شما می‌توانید پس از ثبت شرکت در قبرس شمالی و طی کردن مراحل قانونی، برای خودتان و اعضای درجه۱ خانواده، اقامت موقت اخذ کنید و تا زمانی که مالیات و حق بیمه را پرداخت کرده از قوانین و تعهدات خود سرپیچی نکنید، این اقامت لغو نخواهد شد. البته تحت شرایطی می‌توانید اقامت موقت را به دائم تبدیل کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ اقامت قبرس شمالی، روی آن کلیک کنید.

ثبت شرکت در حوزه‌ها و کسب و کارهای رو به رشد

_

قبرس شمالی کشوری در حال توسعه است که می‌توانید در حوزه‌های مختلف کسب و کار فعالیت کرده و با خلاقیت و پشتکار، به پیشرفت خوبی برسید. ثبت شرکت در قبرس شمالی، در حوزه‌های زیر پویاتر و پرسودتر خواهد بود؛

شرکت توریستی

شرکت IT

شرکت عمرانی

بررسی انواع شرکت قابل تاسیس

_

انواع مختلفی از شرکت با قوانین و شرایط متفاوت وجود دارند که می‌توانید نظر بر موقعیت و میزان سرمایه و امکانات خود، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. در ادامه به بررسی و معرفی کامل مهم‌ترین انواع شرکت در قبرس شمالی می‌پردازیم.

شرکت بین المللی

شرکت بین‌المللی نوعی از شرکت است که می‌تواند با مجوز قبرس شمالی در خارج از خاک این کشور فعالیت کند. این شرکت‌ها با نماد IBC شناخته می‌شوند و فقط شامل مالیات بر درآمد، حق بیمه و سهم صندوق تامین کارکنان خود هستند.

 

شرکت منطقه آزاد

این شرکت‌ها در سازمان منطقه آزاد قبرس شمالی، ثبت و در مناطق آزاد این کشور فعالیت می‌کند. این نوع شرکت‌ها، موظف به پرداخت مالیات نیستند و فقط باید حق بیمه و صندوق تامین کارکنان را بپردازند.

 

شرکت تاجران انفرادی

این شرکت‌ها توسط یک شخص حقیقی تاسیس و اداره می‌شوند؛ به طوریکه تمام مسئولیت‌های آن شرکت اعم از پرداخت مالیات، بیمه و..‌ بر عهده‌ی آت شخص خواهد بود. ایت شرکت‌های تک مالکیتی در اداره ثبت شرکت‌ها ثبت نام می‌شوند.

 

شرکت تضامنی

شرکت تضامنی یا مشارکتی با چندین شریک تجاری تاسیس می‌شود که هر یک شخصاً مسئولیت سود و زیان خود را به عهده دارند. سود و زیان شرکت به نسبت سهمی که هر یک از شرکا دارند، بین آن‌ها تقسیم می‌شود. هز سهامداری از شرکت باید از سود خود، مالیات بر درآمد پرداخت کند و هیچ مالیاتی از طرف شرکت پرداخت نمی‌شود.

شرکت با مسئولیت محدود

شرکتی است که مسئولیت اعضای آن در ازای سهمی که از شرکت دارند، محدود می‌شود. شرکت با مسئولیت محدود، از محبوب‌ترین روش‌های ثبت شرکت در قبرس شمالی توسط سرمایه گذاران خارجی است. این شرکت، نوعی شرکت سهامی است که می‌تواند تا ۵۰ سهامدار داشته باشد. مزیت این شرکت‌ها، نسبت به شرکت‌های سهامی خاص، این است که شما می‌توانید بدون محدودیت، سهام را به هر کس که بخواهید عرضه کنید.

 

نمایندگی شرکت‌های خارجی

شما می‌توانید با سرمایه بسیار کم، یک شعبه یا دفتر نمایندگی تاسیس کنید که زیر نظر شرکت مادر فعالیت می‌کند. حداقل سرمایه‌ی شعبه اصلی شرکت باید صد هزار دلار بوده و این شرکت مورد تایید شورای وزیران قبرس شمالی باشد.

شرایط ثبت شرکت در قبرس شمالی

_

اگر چه هر شرکت بسته به نوع آن، باید از قوانین خاصی پیروی کند، امّا یک سری قانون کلی وجود دارد که هر شخص یا گروهی پیش از ثبت شرکت در قبرس شمالی موظف به تبعیت از آن‌ها هستند.  پیشنهاد میکنیم ابتداشرایط زیر مطالعه کنید و در صورتی که این شرایط را نداشتید در صفحه‌ی سرمایه گذاری در قبرس شمالی، با روش های دیگر نیز آشنا شوید.

  • وجود حداقل دو سهامدار
  • حضور حداقل یک مدیر
  • نامه ضمانت مالیاتی هر یک از مدیران
  • استخدام یک منشی برای ارائه مستندات
  • بلوکه کردن صد هزار دلار پیش از ثبت شرکت
  • ثبت یک آدرس حقیقی برای شرکت

نکته‌ی حائز اهمیت آن است که برای ثبت آدرس نباید حتما ملک تجاری باشد و شما میتوانید آدرس منزل خود را نیز به عنوان آدرس شرکت ثبت کنید. در صفحه‌ی خرید ملک در قبرس شمالی، میتوانید شرایط خرید ملک را مطالعه کنید.

مراحل ثبت شرکت در قبرس شمالی

_

پیش از اقدام برای ثبت شرکت در قبرس شمالی، بهتر است همه مراحل آن را بدانید و قبل از شروع، مقدمات پیش بردن هر مرحله‌ای را آماده کنید. مراحل ثبت شرکت در قبرس شمالی، خاص و پیچیده نیست! در ادامه برخی از مهمترین اقدامات آن را به ترتیب زمانی آورده‌ایم:

  • انتخاب نام شرکت بر اساس قوانین
  • تنظیم اساسنامه شرکت
  • تکمیل فرم درخواست (ترجیحا به کمک یک وکیل)
  • واریز هزینه ثبت شرکت
  • ثبت شرکت در اداره ثبت
  • تعیین آدرس شرکت و ثبت آن
  • افتتاح حساب بانکی و انتقال سرمایه به آن
  • دریافت کد مالیاتی و کد بیمه

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در قبرس شمالی

_

مدارک شما باید به طور منظم تکمیل شود. دانستن مدارک مورد نیاز باعث می‌شود، دچار سردرگمی نشوید و به خاطر نقصان مدارک روند کاری شما به تعویق نیفتد؛ در ادامه لیستی از مهمترین مدارکی که برای ثبت شرکت در قبرس شمالی نیاز دارید، نوشته شده است:

  • مدارک هویتی مثل پاسپورت
  • گواهی عدم سو پیشینه
  • گواهی تمکن مالی
  • رزومه کاری و تحصیلی
  • فرم‌های مربوط به ثبت شرکت
  • بیزینس پلن

قوانین ثبت شرکت در قبرس شمالی

_

قبرس شمالی، به دنبال توسعه‌ی خود است. در همین راستا، با قوانین سهلی که دارد، تبدیل به بهشت سرمایه‌گذاران شده است. اما از طرفی این کشور کمترین فساد سیستماتیک در منطقه را دارد که نشان از قوانین مناسب و مدیریت درست کسب و کارها می‌باشد. قوانین زیر از اساسی‌ترین قوانین لازم الاجرا در قبرس شمالی است.

  • قوانین مالیاتی
  • قانون پرداخت حق بیمه کارکنان
  • قوانین مربوط به چارت سازمانی
  • قوانین ویژه مربوط به هر نوع شرکت

هزینه‌های ثبت شرکت در قبرس شمالی

_
برای ثبت شرکت، در ابتدا نیاز به ۱۰۰هزار دلار آمریکا، به عنوان سرمایه‌ی اولیه دارید. یک سری هزینه‌ی جانبی نیز وجود دارد که وابسته به نوع شرکت متغیر است

هزینه تمبر

شما موظفید سالی یک بار اظهارنامه‌ای به اداره ثبت شرکت ارسال کنید که شامل اطلاعات کامل درباره‌ی تغییرات و رویدادهای مهم شرکت است. هزینه‌ خرید تمبر برای ارسال اظهارنامه حدود ۱۰۰ یورو است.

 

مالیات دولت

هر شرکت موظف است سالیانه مبلغی به عنوان مالیات را پرداخت کند. عدم پرداخت این هزینه منجر به ضررهای هنگفت و حتی ابطال مجوز فعالیت شرکت خواهد شد. پس مهم‌ترین قانون ثبت شرکت در قبرس شمالی، مربوط به امور مالیاتی می‌شود.

هزینه ثبت نام و راه اندازی شرکت

این هزینه باید به یک شرکت حقوقی جهت پیگیری مراحل قانونی ثبت، پرداخت شود؛ که از ۱۲۰۰ یورو تا ۴۰۰۰ یورو متغیر است. امّا توجه داشته باشید که هیچ ارزانی بی علت نیست و ممکن است قیمت‌دهی یک شرکت شامل ارائه خدمات جانبی نشود. پس بیشتر از قیمت، به کیفیت خدمات و سابقه شرکت توجه داشته باشید.

 

هزینه سالیانه

این هزینه‌ها شامل هزینه استخدام وکیل یا منشی، حسابدار، دبیر و ثبت دفتر می‌شود.

قوانین مالیات در قبرس شمالی

_

شرکت‌های مختلف در قبرس شمالی دارای قوانین مالیاتی متفاوت هستند؛ مثلا IBCها باید ۱٪ مالیات بر درآمد پرداخت کند. در حالی که شرکت‌های منطقه آزاد از پرداخت مالیات معافند.
امّا همه‌ی شرکت‌ها موظفند تا ۳۰ ژوئن هر سال، مالیات دولت که پیش از این توضیح دادیم را پرداخت کند تا مشمول مالیات نشود. این نوع مالیات از کف ۳۵۰ یورو شروع می‌شود.

روش‌های سرمایه گذاری در قبرس شمالی

مزایای ثبت شرکت در قبرس شمالی

_

قبرس شمالی دارای کمترین فساد اداری در منطقه است و همچنین به علت پیشرفت‌هایی که دارد، شما مطمئن خواهید بود که در مدت زمان کوتاهی سود بالایی از سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در قبرس شمالی نصیبتان خواهد شد.همچنین مالیات این کشور در حداقلی‌ترین مقدار در مقایسه با سایر کشورها قرار دارد و در نهایت رفاه شهروندی آن، مدام در حال توسعه است.

معایب ثبت شرکت در قبرس شمالی

_

ثبت شرکت در قبرس شمالی معایبی نیز دارد. از جمله‌ی این معایب آن است که این ردش نسبت به سایر روش‌های سرمایه گذاری، امکان اخذ اقامت دائم در این روش بسیاز کمتر است. سیستم حمل و نقل ضعیف این کشور هم از دیگر معایب آن است که در طول اقامت موقت شما را با چالش رو به رو خواهد کرد.

سوالات متداول ثبت شرکت در قبرس شمالی

_
هزینه ثبت شرکت در قبرس شمالی چقدر است؟

سرمایه اولیه مورد نیاز برای ثبت شرکت 10هزار دلار است و برخی هزینه های جانبی مثل هزینه حسابرسی و استخدام وکیل، دبیر و حسابدار نیز به این مبلغ اضافه میشود.

مزایا و معایب سرمایه گذاری در قبرس شمالی

ثبت شرکت در برس شمالی به شما امکان اخذ اقامت موقت در قبرس شمالی را به شما میدهد؛ البته تا زمانی که به تعهدات خود پایبند باشید.

آخرین مقالات ثبت شرکت در قبرس شمالی

11zon_resized

مالیات سرمایه گذاری و ثبت شرکت در قبرس شمالی چقدر است؟

همان‌طور که می‌دانید، قبرس شمالی به‌عنوان یک مقصد جذاب برای سرمایه‌گذاران ...ادامه مطلب

سوالات خود را با ما در میان بگذارید

4.3/5 - (12 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *