فرهنگ مردم قبرس شمالی، بسیار تحت تاثیر کشورهای حوزه‌ی مدیترانه به خصوص ترکیه که قیومیت این کشور را به عهده دارد، است.

اگر فردی حتی قصد مهاجرت به قبرس شمالی را نداشته باشد و از سر کنجکاوی و یا به قصد تفریح و گردش بخواهد به قبرس شمالی سفر کند، لازم است که درباره‌ فرهنگ و رسوم این کشور اطلاعاتی را داشته باشد.

در این مقاله قصد داریم شما را با فرهنگ و آداب و رسوم مردم قبرس شمالی آشنا کنیم.

آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم قبرس شمالی

میراث فرهنگی قبرس شمالی بیش از 9 هزار سال قدمت دارد. مردم این سرزمین سنت‌ها و آداب و رسوم مرتبط با فرهنگشان را در مراسمات و در مناسبت‌های خاص، از موسیقی گرفته تا فرهنگ رقص، در دنیای مدرن حفظ کرده‌اند.

شما می‌توانید فرهنگ ترکی قبرس شمالی را با غذا، سبک زندگی، موسیقی، زبان و صنایع دستی مردم محلیِ  آن تجربه کنید. جشنواره‌های بسیار زیادی در قبرس شمالی وجود دارد؛ که تقریباً توسط هر شهرداری برگزار می‌شود.

سایر فعالیت‌های فرهنگی عبارتند از:

تلویزیون، رادیو، سینما و تئاتر
کتابخانه‌ها و انتشارات
هنرهای زیبا
هنر عامیانه
موسیقی

فرهنگ غذایی در قبرس شمالی

فرهنگ غذایی در قبرس شمالی بسیار آشکار است. میوه و سبزیجات به صورت محلی کشت می‌شوند. غذاهای ترکی با مجموعه‌ی بزرگی از مزه‌ها، غذاهایی که با انواع دیپ‌ها و سالادها شروع می‌شوند و با گوشت یا ماهی کبابی در یک رستوران معمولی قبرسی ترکی سرو می‌شوند. می‌توانید انواع طعم‌ها مانند دسرها و مرباهای خانگی را امتحان کنید.

هنرهای سنتی قبرس شمالی

صنایع دستی نیز بخش توسعه یافته‌ای در قبرس شمالی است. شما می‌توانید گلدوزی‌های زیبای Lefkara را که یک سنت قدیمی قبرس شمالی است، مشاهده کنید.

جشن‌های قبرس شمالی

مردم قبرس شمالی، بیشتر جشن‌های مذهبی را برگزار می‌کنند. مردم ترک نشین قبرس شمالی، برای خانواده، ارج و قرب زیادی قائل هستند. همین امر باعث شده تا اکثر جشن‌ها، تعطیلات و … افراد وقت خود را با خانواده در جشن‌ها، پیک نیک، باربیکیو و … می‌گذرانند.

فستیوال‌ها و جشن‌ها در این کشور عموما در اوایل بهار برگزار می‌شود. از جمله‌ آن‌ها می‌توان فستیوال رنگ‌ها و فستیوال بهاره را نام برد.

تمام شهرهای و حتی برخی از روستاها جشنواره ها و فستیوال هایی را برگزار می کنند که بسیاری از آنها در اوایل تابستان است. از جمله این جشنواره ها و فستیوال های کشور قبرس میتوان به فستیوال رنگ ها و همچنین فستیوال بهاره اشاره نمود.

آیین دینی در قبرس شمالی

مردمان قبرس شمالی به این معتقدند که دین من در قلب من است. به همین دلیل گرچه اکثر ترک‌های قبرسی مسلمان هستند اما کمتر پیش می‌آید که آن‌ها را در صف رفتن به مسجد و یا با لباس مذهبی ببینید.

در قانون اساسی قبرس شمالی، به آزادی مذهب اشاره شده است. مردم در انتخاب دین خود آزادند و هیچ اجباری برایشان وجود ندارد.

در ماه رمضان، مسلمانان  به طور منظم روزه می‌گیرند و در مساجد و رستوران‌ها، مراسم افطاری را برگزار می‌کنند. در طول ماه رمضان برای رعایت حال روزه‌داران، ساعات کاری 2 ساعت کاهش می‌یابد.

فرهنگ ازدواج در قبرس شمالی

ازدواج در قبرس شمالی، یک پیوند مقدس است. در مراسم عروسی، اقوان نزدیک و بزرگان فامیل دور هم جمع می‌شوند.

خانواده‌ی عروس و داماد، مکان مبله‌ای را برای زندگی به عروس و داماد می‌دهند. معمولا خانه در قبرس شمالی توسط خانواده‌ی داماد تهیه و دیزاین می‌شود.

طبق فرهنگ و آیین موجود در این کشور، تا مدت‌ها،عروس و داماد تحت حمایت مالی و عاطفی خانواده هستند.

 

خرید ملک در قبرس شمالی

اگر به زندگی در قبرس شمالی می اندیشید، در مورد خرید ملک در این جزیره اطلاعات کسب کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک گذاری :

زهرا مهمانپرستAuthor posts

من زهرا مهمانپرست دارای مدرک لیسانس حسابداری هستم. از کودکی علاقه به نوشتن داشتم. طی سال‌هایی که مشغول به کار در زمینه‌ی مالی بودم، به کار ترجمه و خلاصه نویسی متون هم می‌پرداختم.زمانی که متوجه شدم پتانسیلم توی زمینه‌ی نویسندگی بیشتر از مسئله‌ی مالی هست، با یادگیری اصول و قواعد تولید محتوا یونیک، سئو، مقاله نویسی، کار با انواع قالب‌های سایت و … مسیر شغلیم رو تغییر دادم و الان نسبت به قبل خیلی خوشحال‌تر و موفق‌تر هستم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *