خط ساحلی قبرس شمالی

قبرس در تقاطع سه قاره و در 65 کیلومتری سواحل جنوبی ترکیه قرار دارد. سایر کشورهای همسایه سوریه (97 کیلومتر)، لبنان (108 کیلومتر)، مصر (370 کیلومتر)، می باشند. خط ساحلی قبرس شمالی مملو از سواحل صخره ای و سواحل طلایی است. سواحل قبرس شمالی طبیعی ترین و تمیزترین سواحل دریای مدیترانه هستند. میانگین دمای آب بین مه و اکتبر 24 درجه سانتیگراد است.

اگر به زندگی در قبرس شمالی می‌اندیشید،

در مورد خرید ملک در این جزیره اطلاعات کسب کنید.

_

نیکوزیا

 

زیباترین و بزرگترین شهر کشور قبرس است و به عنوان تنها شهر دو تکه جهان شناخته می شود که بخشی از آن در قبرس ترکی و بخشی دیگر در قبرس یونانی است.

امروزه قبرس شمالی و جنوبی طی یک اقدام شهر نیکوزیا را به دو بخش تقسیم کرده اند و همچنان این شهر را به عنوان پایتخت می شناسند با این تفاوت که بخشی از این شهر به عنوان پایتخت قبرس شمالی و بخش دیگری از آن به عنوان پایتخت قبرس جنوبی شناخته می شود. طی موافقت نامه میان مسئولین هر دو کشور عبور و مرور شهروندان قبرس شمالی و یونانی به بخش مقابل بدون مجوز و صرفا از طریق کارت شناسایی صورت می گیرد. این شهر مهم ترین مرکز ممکن برای صنعت گردشگری در قبرس شناخته می شود که البته امورات مهم قبرس شمالی را نیز در خود جای داده است. بسیاری از ارگان ها و سازمان های بین المللی، تجاری، سیاسی، کالج ها، دانشگاه ها و … در پایتخت قبرس شمالی واقع شده اند. این شهر بیش از سایر شهرها محل رفت و آمد گردشگران خارجی می باشد.

فاماگوستا یا ماگوسا

شهر فاماگوستا به علت دانشگاه های مشهور و بین المللی مقصد بسیاری از ایرانیان و سایر دانش آموزان از کشورهای دیگر است. از این رو بسیاری از افراد این شهر را به عنوان مقصد مهاجرت تحصیلی خود انتخاب می کنند. در این شهر می ده ها کلیسا و بنای قدیمی مشاهده میشوند که قدمت برخی از آن ها به قرن سوم میلادی می رسد.

سواحل طلایی این شهر نیز زبانزد تمامی گردشگرانی است که حداقل یک بار راهی این شهر ساحلی شده اند. . فاماگوستا از زمان پیدایش خود به عنوان یک بندر کوچک در قرن هفتم، در دهه 1970 به شهری تبدیل شده که اکنون روندهای جهانی جنبش معماری مدرن را به نمایش می گذارد.

گیرنه

سومین شهر زیبا و مهم در قبرس شمالی گیرنه نام دارد. هر چند شهر نیکوزیا به عنوان پایتخت این کشور بیش از سایر شهرها محل رفت و آمد گردشگران خارجی واقع می شود و یا شهر فاماگوستا به علت کالج های مشهور و بین المللی مقصد بسیاری از ایرانیان و سایر دانش آموزان از کشورهای دیگر است، اما مهم ترین شهر توریستی قبرس برای طبیعت گردی و بازدید از جاذبه های تاریخی همین شهر گیرنه است. این شهر به علت طبیعت بسیار زیبایی که دارد به عنوان جواهر قبرس نیز شناخته می شود.

روش های سرمایه گذاری در قبرس شمالی »» سرمایه گذاری در قبرس شمالی

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک گذاری :

زهرا مهمانپرستAuthor posts

من زهرا مهمانپرست دارای مدرک لیسانس حسابداری هستم. از کودکی علاقه به نوشتن داشتم. طی سال‌هایی که مشغول به کار در زمینه‌ی مالی بودم، به کار ترجمه و خلاصه نویسی متون هم می‌پرداختم.زمانی که متوجه شدم پتانسیلم توی زمینه‌ی نویسندگی بیشتر از مسئله‌ی مالی هست، با یادگیری اصول و قواعد تولید محتوا یونیک، سئو، مقاله نویسی، کار با انواع قالب‌های سایت و … مسیر شغلیم رو تغییر دادم و الان نسبت به قبل خیلی خوشحال‌تر و موفق‌تر هستم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *