یکی از جذاب ‌ترین نقاط دنیا برای علاقمندان به طبیعت، قبرس شمالی است. این کشور علاوه بر زیبایی‌های طبیعی مانند جنگل و باغ و بوستان دارای سواحل حیرت‌انگیزی است که چشم هر بیننده ای را خیره می کند.

قبرس شمالی کشوری متمدن و تاریخی است که سواحل زیبا و چشم‌نواز، آب‌ های آبی شفاف ، سرزمین ‌های بکر فقط بخشی از این سرزمین کهن و زیباست.

انواع تفریحات و سرگرمی های مختلف همانند شهربازی ها، کافه ها و مکان های ویژه استراحت و گشت و گذار در قبرس شمالی وجود دارند. در مناطق ساحلی نیز می توانید انواع تفریحات دریایی را مشاهده کنید،

قبرس شمالی دارای هتل‌های بوتیک و هتل های بوم گردی، خانه های ییلاقی توریستی خانه‌های روستایی سنتی و مهمان‌خانه است. این اقامتگاه ها دارای امکاناتی هستند که برای آسایش شما طراحی شده اند.

بندر گیرنه | Gyrne Harbour

سومین شهر زیبا و مهم ترین شهر توریستی قبرس برای طبیعت گردی و بازدید از جاذبه های تاریخی ، شهر گیرنه است و این شهر به علت طبیعت بسیار زیبایی که دارد به عنوان جواهر قبرس شناخته می شود. همچنین این بندرگاه چشم انداز فوق العاده ای به دریا و بندر، فروشگاه‌های متعدد و غذاخوری‌های متنوع دارد.

خرید ملک در قبرس شمالی

اگر به زندگی در قبرس شمالی می اندیشید، در مورد خرید ملک در این جزیره اطلاعات کسب کنید.

قلعه گیرنه | Gyrne Castle

در حوالی بندر گیرنه ، قلعه ی تاریخی گیرنه قرار دارد که این قلعه یکی از عجیب ترین و پیچیده ترین معماری های موجود در زمان خود است. در پشت دیواره های آن جاذبه های بسیار زیادی مانند کلیسای سنت جورج، آپارتمان های پادشاهی و کلیسایی کوچک قرار دارند. درون این قلعه یک موزه قرار دارد که یک نگاه اجمالی جذاب به تاریخ قبرس می باشد. در موزه کشتی های شکسته، یک کشتی غرق با قدمت 300 سال قبل از میلاد وجود دارد که از قدیمی ترین کشتی های غرق شده در بستر دریا و همچنین از مهمترین قطعات تاریخ دریایی جهان به حساب می آید.

ساحل لاک پشت | Turtle Beach

اگر به دیدن لاک‌پشت‌ها علاقمند هستید، ساحل لاک پشت در قبرس شمالی را از دست ندهید!

یکی از نقاطی که سالیانه توریست‌های بسیاری را به سمت قبرس شمالی می‌کشاند، ساحل لاک پشت ها می باشد. این ساحل یکی ازطولانی ترین سواحل شن و ماسه ای قبرس شمالی است که در 19 کیلومتری گیرنه قرار دارد. در فصل تابستان لاک پشت های سبز و لاجوردی می آیند و تخم گذاری می کنند. در این مکان انجمن حمایت از لاک پشت ها در یک ایستگاه کوچک به نام “Goat Shed” که بر ساحل نظارت می کنند.

کلیسای بلاپایس | Bellapais Monastery

یکی از آرام ترین جاذبه های قبرس شمالی، کلیسای بلاپایس مربوط به قرن ۱۳ میلادی واقع در یکی از روستاهای دیدنی در شهر گیرنه است. کلیسای بلاپایس در ارتفاع 220 متری از سطح دریا قرار دارد و منظره ای طولانی به سمت گیرنه و دریای مدیترانه دارد. این بنای جذاب و زیبا در طی قرن ها بزرگ و بزرگ تر شد و امروز معماری جذاب گوتیک را به نمایش گذاشته است.

قلعه سنت هیلاریون ( Saint Hilarion Castle )

یک قلعه قدیمی در بین رشته کوه های شهر گیرنه در قبرس شمالی است. در گذشته این قلعه به عنوان دیوار دفاعی در جنگ های صلیبی استفاده می شده است.

قلعه در سه طبقه بنا شده است که طبقات فوقانی آن از طریق پله های پرپیچ به یکدیگر منتهی می شوند. . در داخل کوه اتاقک هایی قرار دارد و یک مسیر مارپیچ که نمایی زیبا از جزیره را نشان می دهد. دو بخش قلعه یعنی بخش همکف و زیر زمین دارای کاربرد اقتصادی بودند و سومین بخش یعنی بخش فوقانی قلعه سنت هیلاریون محلی برای سکونت و امنیت خانواده های سلطتنی و اشراف بود. در بیرون از قلعه و درست در پایین آن برج زیبای پرنس جان بر روی صخره ای مستحکم سکنا گزیده است. این قلعه دارای معماری فوق العاده پیچیده و جالبی است و هر بخش آن کاربرد متفاوتی در زمان اوج شکوفایی خود داشت.

قلعه سنت هیلاریون قلعه ای افسانه ای و زیبا است که اکنون خرابه هایی از آن باقی مانده است ولی همین مخروبه ها پر است از جذابیت ها و تاریخی درون این قلعه نهفته است.

 

قلعه بوفاونتو (Buffavento Castle)

مرتفع ترین اثر تاریخی در قبرس شمالی، قلعه بوفاونتو در فاصله 16 کیلومتری از شهر گیرنه است. این قلعه در ارتفاعات 954 متری قرار دارد و فرصت مناسبی برای گردشگران است تا در مدت 45 دقیقه از ارتفاعات این کوه به قلعه بوفاونتو برسند.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک گذاری :

زهرا مهمانپرستAuthor posts

من زهرا مهمانپرست دارای مدرک لیسانس حسابداری هستم. از کودکی علاقه به نوشتن داشتم. طی سال‌هایی که مشغول به کار در زمینه‌ی مالی بودم، به کار ترجمه و خلاصه نویسی متون هم می‌پرداختم.زمانی که متوجه شدم پتانسیلم توی زمینه‌ی نویسندگی بیشتر از مسئله‌ی مالی هست، با یادگیری اصول و قواعد تولید محتوا یونیک، سئو، مقاله نویسی، کار با انواع قالب‌های سایت و … مسیر شغلیم رو تغییر دادم و الان نسبت به قبل خیلی خوشحال‌تر و موفق‌تر هستم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *