قبرس شمالی به عنوان یک قطب مهاجرتی برای ایرانیان محسوب می‌شود و بنا به سیاست‌های جذب سرمایه‌ی این کشور و ارزان و پرسود بودن سرمایه‌گذاری در آن، بسیاری سرمایه گذاری در قبرس شمالی را از بهترین روش‌های مهاجرت به آن می‌دانند. در این مقاله سعی داریم شما را با روش‌ها، مزایا و معایب سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی آشنا کنیم.

انواع روش های سرمایه گذاری در قبرس شمالی

_

اقتصاد در حال رشد این کشور، فرصت‌های ویژه و مناسبی را برای سرمایه گذاری در قبرس شمالی در اختیار سرمایه گذاران داخلی و خارجی قرار داده است. در ادامه به برخی از پرسودترین روش‌های سرمایه گذاری در قبرس شمالی می‌پردازیم.

سرمایه گذاری در قبرس شمالی از طریق خرید ملک

خرید و فروش ملک از پویاترین زمینه‌های سرمایه گذاری در قبرس شمالی است که اولین و ساده‌ترین روش برای سرمایه گذاری و اخذ اقامت قبرس شمالی است. این روش بنا به دلایل مختلفی نظر سرمایه‌گذاران را به خود جلب می‌کند که مهم‌ترین آن‌ها سوددهی قابل قبول در مدت زمان کوتاه، قیمت معقول و مناسب ملک، امکان اخذ وام مسکن، امکان مهاجرت بعد از خرید ملک و… می‌باشد.

البته سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن تنها به خرید ملک خلاصه نمی‌شود و با توجه به حجم بالای پروژه‌های ساخت و ساز در قبرس شمالی، شما می‌توانید با مشارکت در ساخت و پروژه‌های عمرانی، یک سرمایه گذاری پر بازده داشته باشید. البته خرید ملک در کشورهای خارجی، به خصوص بدون حضور خود شما، ممکن است ریسک‌های خود را داشته باشد. برای یک سرمایه گذاری امن می‌توانید روی کارشناسان تیم زیتون، حساب کنید.

 
شهر اجاره ماهیانه آپارتمان تک خوابه
نیکوزیا 700 یورو
گیرنه 400 یورو
فاماگوستا 350 یورو

سرمایه گذاری در قبرس شمالی با ثبت شرکت

ثبت شرکت در قبرس شمالی ، مقدمه و شروع هر نوع فعالیت اقتصادی‌ای محسوب می‌شود. شما می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی شرکت بین المللی یا شرکت محدود تاسیس کنید. برای جلوگیری از پولشویی در سیستم مالی این کشور، هر نوع فعالیت اقتصادی و تجاری، حتی تاسیس یک مغازه کوچک، باید از طریق ثبت شرکت انجام شود.

البته با ثبت یک شرکت می‌توانید چندین مغازه و… داشته باشید امّا به هر حال همه‌ی آن‌ها زیرمجموعه‌ای از یک شرکت ثبت شده خواهند بود.با ثبت شرکت، شما می‌توانید اقامت موقت گرفته و تا وقتی که همه‌ی قوانین مالیات و بیمه را رعایت کنید، در این کشور حضور داشته باشید. البته در شرایط خاص می‌توانید برای اخذ اقامت دائم نیز اقدام کنید.

کارآفرینی در قبرس شمالی

اگر کسب و کار و بیزینس پلنی دارید که می‌توان از طریق آن به سوددهی و اشتغال‌زایی معقولی رسید، می‌توانید ایده و سرمایه خود را به قبرس شمالی ببرید و از طریق این سرمایه گذاری، ابتدا اقامت موقت و سپس دائم خود و اعضای خانواده‌تان، شامل همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال، را اخذ کنید.

خرید اوراق قرضه

خرید اوراق قرضه و سرمایه گذاری به مبلغ ۵۰۰هزار یورو برای اخذ اقامت دائم، یک روش مطمئن و کم ریسک است؛ سرمایه گذار به همراه خانواده درجه ۱ خود می‌تواند تا سه سال اقامت موقت در قبرس شمالی داشته باشد و پس از آن این اقامت را به اقامت دائم نبدیل کند. نکته قابل توجه در این روش سرمایه گذاری آن است که امکان خروج سرمایه‌ی ۵۰۰هزار یورویی خود را تا سه سال نخواهید داشت.

روش‌های سرمایه گذاری در قبرس شمالی

مزایای سرمایه گذاری در قبرس شمالی

_
  • اقتصاد پویا در قبرس شمالیاین کشور در حال توسعه، به ویژه در پی بحران‌های یونان در حال تبدیل شدن به یک قطب اقتصادی، تجاری و توریستی است که به علت عدم سکون و پیشرفت دائمی، ارزش سرمایه شما به هر طریقی، به ویژه با خرید ملک، در مدت کوتاهی چندین برابر خواهد شد.
  • قوانین مالیاتی قوانین مالیاتی در کشور قبرس، برعکس خیلی از کشورهای اروپایی، سخت و پرهزینه نیست و می‌توان به راحتی از پس آن برآمد.
  • ارزش بالای پوندسرمایه گذاری در قبرس شمالی از طریق پوند انگلستان انجام می‌شود. پوند به عات نوسانات ارزی، همواره در حال ارزشمندتر شدن حتی در مقایسه با دلار و یورو بوده است. همین مسئله، باعث سوددهی بالای سرمایه گذاری شما خواهد شد.
  • ارزش افزوده ثابتعلاوه بر سودی که ممکن است بنا به دلایل مختلف متوجه سرمایه‌ی شما شود، ۸٪ ارزش افزوده‌ برای ملک و زمین خریداری شده توسط شما وجود دارد که اطمینان خاطر خوبی از جهت سود کردن، به شما می‌دهد‌.
  • امکان ثبت شرکت با خرید ملک با خرید یک ملک می‌توانید هم محل زندگی و هم محل کار داشته باشید. در قبرس شمالی می‌توانید بدون محدودیت از آدرس خانه به عنوان دفتر کار استفاده کنید و هنگام ثبت شرکت با چالش آدرس دفتر رو به رو نشوید.
  • اخذ اقامت با سرمایه گذاریپس از سرمایه گذاری در قبرس شمالی می‌توانید اقامت در این کشور را داشته باشید
  • شرایط رفاهی قبرس شمالی اکثر سرمایه‌گذاران، با هدف اخذ اقامت و مهاجرت، در یک کشور خارجی سرمایه‌گذاری می‌کنند. قبرس شمالی با وجود امنیت بالا، هزینه‌های روزمره‌ی پایین، آب و هوای معتدل و... مقصد مناسبی برای سرمایه گذاران و مهاجران خارجی می‌باشد.
  • کیفیت بالای مدیریت در قبرس شمالی شاید شما سرمایه‌ی جزئی‌ای داشته باشید و بخواهید به صورت غیرمستقیم و بدون حضور در کشور مقصد، در پروژه‌های توریستی، عمرانی و... سرمایه گذاری کنید. در این صورت قبرس شمالی به دلیل قوانین سختگیرانه و روش‌های ندیریت کسب و کارها در آن، بهترین گزینه است و با ریسک بسیار پایین سرمایه شما را جذب می‌کند.
  • قوانین وراثت و عرصه و اعیان یکی از ریسک‌های سرمایه گذاری در کشورهای خارجی، این است که بنا به دلایل سیاسی و... ممکن است سرمایه از اختیار صاحب خارجی آن، خارج شود. از جانب این ریسک، کشورهای اروپایی به ۷ درجه از کم خطر تا پرخطر تقسیم می‌شوند که قبرس شمالی درجه۱ است یعنی تحت هر شرایطی ملک و سرمایه‌تان در قبرس شمالی متعلق به خود شما و سپس وراثتان خواهد بود.
  • قیمت‌های معقول اگر بخواهید از طریق خرید ملک و زمین در یک کشور اروپایی سرمایه گذاری کنید، قبرس شمالی به نسبت امکاناتی که دارد، خوش قیمت‌ترین است و به طور تقریبی یک دهم قیمت ایتالیا و یک پنجم قبرس جنوبی را دارد.

معایب سرمایه گذاری در قبرس شمالی

_

با وجود اینکه سود بالای سرمایه گذاری امن در قبرس شمالی و مزایایی که ذکر شد بسیار گسترده‌تر از معایب انگشت شمار آن است، در این قسمت به بررسی معایب آن می‌پردازیم تا شما با دید بازتری تصمیم بگیرید.
از معایب زندگی در قبرس شمالی می‌توان به جاده‌ها و سیستم حمل و نقل ضعیف در آن اشاره کرد. مورد بعدی این است که در ۱۰ سال اول اقامت شما نمی‌توانید پاسپورت قبرس شمالی را داشته باشید و تنها با یک کارت شهروندی امورات خود را می‌گذارنید.

اقامت قبرس شمالی با سرمایه گذاری

_

سرمایه گذاری در قبرس شمالی می‌تواند روشی مناسب و بی دردسر برای مهاجرت باشد. همانطور که پیش از این اشاره کردیم در همه‌ی روش‌های سرمایه گذاری در قبرس شمالی امکان اخذ اقامت موقت و دائم برای برای سرمایه گذار و اعضای خانواده‌ش وجود دارد. پس اگر سرمایه‌ی کافی برای خرید ملک یا اوراق قرضه و همچنین ثبت شرکت داشته باشید، مسیر مهاجرت به قبرس شمالی برایتان هموارتر خواهد شد.

رتبه و مزایای پاسپورت قبرس شمالی

_

قبرس از نظر اعتبار پاسپورت در رتبه‌ی ۱۴ قرار دارد و با داشتن پاسپورت قبرس می‌توانید به ۱۹۲ کشور جهان سفر کنید که آمار فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود. البته پاسپورت قبرس شمالی دارای رتبه‌ی پایینتری است و اگر هدفتان از مهاجرت، اخذ یک پاسپورت معتبر برای سفر به دور اروپا بدون ویزا باشد، قبرس گزینه‌ی بهتری می‌باشد.

اعتبار پاسپورت قبرس شمالی
اعتبار پاسپورت قبرس شمالی

کار در قبرس شمالی

_

قبرس شمالی با توجه به جمعیت جوان کم، مشاغل باز زیادی دارد و به دنبال جذب نیروی کار است. مهمترین و جذابترین مشاغل قبرس شمالی، در حوزه‌های توریسم، عمرانی، بازاریابی، اقتصاد، آموزش، IT و… می‌باشد.

میزان درآمد در قبرس شمالی

_

واحد رسمی پول در قبرس شمالی، لیر است و حقوق و مزایای کارکنان بر حسب لیر محاسبه می‌شود. درآمد هر شخص با توجه به رشته، میزان تخصص و… می‌تواند از دیگری متفاوت باشد امّا می‌توان گفت طبق آمار حدود درآمد حداقلی یک کارگر در قبرس شمالی، 18000 لیر ماهیانه است.

هزینه‌های زندگی در قبرس شمالی

_

شاید از نظر شما درآمد در قبرس شمالی در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی کمتر باشد امّا یک نکته‌ی مهم در این باره وجود دارد و آن، هزینه‌های پایین زندگی در قبرس شمالی است. پس مطمئن باشید دخل و خرج شما در این کشور همخوانی خواهند داشت.

برخی هزینه های زندگی در قبرس شمالی در جدول آورده شده است:

 
هزینه قیمت بر حسب لیر ترکیه
بسته اینترنتی و مکالمه 200
متوسط هزینه‌ی آب و برق و گاز در یک ماه 450
یک فنجان قهوه 15
یک وعده غذایی در رستوران 80
هر لیتر بنزین 20

کلاهبرداری در قبرس شمالی

_

از آنجایی که مزایای مهاجرت به قبرس شمالی باعث شده تا افراد بسیار زیادی جذب آن شوند، مسلم است که مجال برای فعالیت کلاهبرداران ایجاد شده است و به ویژه در زمینه‌ی خرید ملک در قبرس شمالی گزارش‌های کلاهبرداری‌ای به دست ما رسیده.

درست به همین خاطر است که برای مهاجرت،سرمایه گذاری و خرید ملک در یک کشور خارجی بهتر است به یک تیم مطمئن با هویت‌های مشخص و سابقه و اعتبار بالا مراجعه کنید. کارشناسان شرکت زیتون با ۳۰ سال سابقه در زمینه‌ی خرید و فروش ملک، در مسیر سرمایه گذاری قبرس شمالی همراه شما خواهند بود.

سوالات متداول سرمایه گذاری در قبرس شمالی

_
نحوه دریافت اقامت قبرس شمالی با سرمایه گذاری

اخذ اقامت قبرس شمالی با سرمایه گذاری از ساده ترین روش‌های مهاجرت است که ابتدا منجر به اقامت دائم و بعد از چند سال اقامت دائم می‌شود. برای شروع سرمایه گذاری ابتدا باید روش دلخواه و مناسب را انتخاب کنید و طبق آن اقدامات لازم را انجام دهید.

مزایا و معایب سرمایه گذاری در قبرس شمالی

قبرس شمالی در سالهای اخیر به دنبال جذب سرمایه های خارجی برای پیشرفت و توسعه کشور خود بوده است و سیسات ها و قوانینی که دارد آ را به یکی از مناسبترین و کم ریسکترین کشورها برای سرمایه گذاری ایرانیان تبدیل کرده است. می‌توان گفت در زمان نوشتن این مقاله تنها مشکل سرمایه گذاری در قبرس، مشکل نقد کردن سرمایه در صورت نیاز به پول است که آن هم غیرممکن نیست.

آخرین مقالات سرمایه گذاری در قبرس شمالی

11

بهترین شهر و مناطق برای خرید ملک در قبرس شمالی

قبرس شمالی، یکی از جواهرهای پنهان در شمال شرقی مدیترانه، مقصدی ایده‌آل برای خرید ...ادامه مطلب
تحلیل بازار و قیمت ملک در قبرس شمالی

تحلیل بازار و قیمت ملک در قبرس شمالی در سال 2024

تحلیل بازار و قیمت ملک در قبرس شمالی یکی از موضوعاتی است که همیشه جذابیت ...ادامه مطلب
مقایسه قبرس شمالی با یونان

مقایسه قبرس شمالی با یونان

دو کشور جذاب و دیدنی قبرس شمالی و یونان، هر کدام دارای فرهنگ، تاریخ و ...ادامه مطلب
وام خرید ملک در قبرس شمالی

معرفی وام‌های مسکن برای خرید ملک در قبرس شمالی

به عنوان یک جزیره خاطره‌انگیز و زیبا، قبرس شمالی یکی از مقاصد محبوب برای ...ادامه مطلب
مقایسه قبرس شمالی و جنوبی

مقایسه قبرس شمالی با قبرس جنوبی

قبرس، یکی از جزایر زیبا و متنوع در دریای مدیترانه است که به دو بخش ...ادامه مطلب
04

مقایسه قبرس شمالی با دبی

قبرس شمالی و دبی، دو مقصد توریستی محبوب، هر کدام با جذابیت‌ها و مزایا ...ادامه مطلب

سوالات خود را با ما در میان بگذارید

5/5 - (2 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *