درباره قبرس شمالی

قبرس سومین جزیره بزرگ در دریای مدیترانه است که به مروارید مدیترانه معروف است.

قبرس شمالی بخش تحت کنترل ترکیه در جزیره قبرس است. در سال 1960، قبرس به دو ایالت جداگانه تقسیم شد. از سال 1974، شمال به نام TRNC (جمهوری ترک قبرس شمالی) نامیده می شود. سواحل شنی بسیار زیبا و وجود  زیباترین گل های وحشی در قبرس شمالی باعث شده که هر ساله پذیرای هزاران گردشگر از طریق هوا و دریا باشد.

زبان قبرس شمالی

ترکی زبان رسمی قبرس شمالی است، اما انگلیسی به طور گسترده توسط بخش بزرگی از مردم قابل درک و شناخته شده است.

جمعیت قبرس شمالی

جمعیت قبرس شمالی طبق سرشماری سال 2013 تقریباً 286257 نفر است.

توزیع جمعیت در شهرهای قبرس شمالی

نیکوزیا: 62000 نفر

جمعیت گازیماگوسا (فاماگوستا): 54000 نفر

جمعیت گیرنه: 38000 نفر

جمعیت گوزلیورت: 27000 نفر

اسکله: 19000 نفر

درباره قبرس شمالی

آب و هوای قبرس شمالی

قبرس شمالی جزیره ای است که در دریای مدیترانه واقع شده است و شهرت آن در دنیا، بخاطر آب و هوای معتدل و مدیترانه ای آن است.

تابستان در قبرس شمالی

تابستان های آن گرم و خشک و طولانی و همراه با رطوبت بسیار است اما این رطوبت مانند کشورهای حوزه خلیج فارس آزاردهنده نیست. بیشترین دمای هوا در تیر و مرداد است که مابین 30 تا 40 درجه متغیر می باشد. 320 روز از سال آفتابی است و برنامه هایی از قبیل شنا، ورزش های آبی ، حمام آفتاب ، دوچرخه سواری ، پیاده روی و.. برقرار است.

در گرمای تابستان، لحظات خود را در کنار سواحل مدیترانه سپری کنید.

زمستان در قبرس شمالی

زمستان ها، کوتاه با آب و هوایی معتدل ، ملایم و گاهی همراه بارندگی است. بارش برف فقط در کوه هاست.

آب و هوای قبرس در زمستان ها تقریبا در حدود 10 تا 0 درجه متغیر است و به ندرت به زیر صفر درجه میرسد.

آب و هوا در قبرس شمالی

مذهب مردم قبرس شمالی

بیشتر مردم جمهوری ترک قبرس شمالی، از پیروان دین مسیحیت (ارتودوکس) و اسلام (سنی) به حساب می‌آیند. با وجود اینکه اکثر مردم مسیحی یا مسلمان هستند با این حال در این کشور آزادی مذاهب وجود دارد.

مذهب مردم قبرس شمالی
مذهب مردم قبرس شمالی

اقتصاد قبرس شمالی

اقتصاد قبرس شمالی علیرغم اندازه کوچکش، نرخ رشد بالایی را تجربه می کند. قبرس شمالی از رویکرد اقتصاد بازار آزاد استفاده می‌کند. این امر فضای مناسبی جهت رقابت و پیشرفت در این کشور را فراهم کرده است.

فعالیت هایی همچون صنعتی، تجارت، واردات و صادرات، حسابداری، وکالت در عرصه های حقوقی و تبلیغات به عنوان مشاغل مهم در این کشور شناخته می شوند. همچنین صنعت توریسم جایگاه ویژه ای در روند اقتصادی قبرس شمالی دارد و به عنوان پول ساز ترین صنایع موجود در این کشور شناخته می شود.

واحد پول قبرس شمالی

لیر ترکیه واحد پول محلی است که در قبرس شمالی استفاده می شود، اگرچه پوند انگلیس، دلار و یورو نیز به طور گسترده پذیرفته شده‌اند. چک های یورو، چک های مسافرتی و سایر ارزهای اصلی ممکن است در دفاتر مبادله ارز استفاده یا مبادله شوند.

واحد پولی قبرس شمالی

پاسپورت قبرس شمالی

قدرت پاسپورت کشور قبرس در جایگاه هفتم قرار دارد. طبق اطلاعات ارائه شده توسط وزارت خارجه قبرس شمالی، میتوان گفت صاحبان پاسپورت این کشور ، میتوانند بدون ویزا به  کشور ترکیه سفر کنند. همچنین این پاسپورت قابل استفاده برای سفر به کشورهای آمریکا، انگلستان، فرانسه، قطر، امارات و تانزانیا با داشتن ویزای قبل سفر خواهد بود.

روش های متفاوتی برای دریافت پاسپورت قبرس شمالی وجود دارد که عبارتند از:

  • از طریق کار
  • از طریق تحصیل
  • از طریق ثبت شرکت
  • از طریق سرمایه گذاری
  • از طریق تولد
  • از طریق ازدواج
  • از طریق پناهندگی
پاسپورت قبرس شمالی

 برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با نحوه

اخذ اقامت قبرس شمالی، اینجا کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک گذاری :

زهرا مهمانپرستAuthor posts

من زهرا مهمانپرست دارای مدرک لیسانس حسابداری هستم. از کودکی علاقه به نوشتن داشتم. طی سال‌هایی که مشغول به کار در زمینه‌ی مالی بودم، به کار ترجمه و خلاصه نویسی متون هم می‌پرداختم.زمانی که متوجه شدم پتانسیلم توی زمینه‌ی نویسندگی بیشتر از مسئله‌ی مالی هست، با یادگیری اصول و قواعد تولید محتوا یونیک، سئو، مقاله نویسی، کار با انواع قالب‌های سایت و … مسیر شغلیم رو تغییر دادم و الان نسبت به قبل خیلی خوشحال‌تر و موفق‌تر هستم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *